קורסים זמינים

תוכן:

תרבות וערכים, משפחה ושורשים

נושאים לדיון על פי מבחני הבגרות בעברית דבורה

תעסוקה, חוקים וזכויות, ראיון עבודה.

האקדמיה – דרישות, אפשרויות, חששות.

שרות צבאי בחברות הרלוונטיות (דרוזים, בדואים).

דרכי הוראה:


סרטים, משחקים, סימולציות של מבחן הבגרות, דיבייט, איתור מידע ועיבודו.

להקנות כלים להקשבה והבנה מתוך ההקשר, לדבר מהרגע הראשון ולהיכרות לתלמידים את השפה והתרבות של דובריה. חשיפה לשפה בסביבה טבעית, תוך למידה מהקשר. התכנית כוללת משימות של הבעת דעה ועמדה ומשימות דיון. התכנית חווייתית, מערבת את כל החושים, חשיבה והנאה! שיעורי בית כלולים בתוכנית. התכנית תתנהל בעברית ללא תרגום. התכנית מציעה פעילויות במגוון רמות, להתאמה מירבית ומיטבית של התכנים לכל קבוצה לפי רמתה. התכנית משלבת תרגול ופיתוח מיומנויות רגשיות וחברתיות המתאימות לגיל ההתבגרות ומדגישה היבטים של חקר עצמי וזהות, הבנה עצמית והבנת מקומו בחברה. פיתוח אוריינות בריאות, אוריינות פיננסית ואוריינות מידע.
קורס בסיסי ללומדים בעלי יכולת בסיסית להבין ולהשתמש בצירופי מילים בסיסיים

בשלב זה, בתום 48 שעות, הסטודנט:

יבין וישתמש בביטויים יומיומיים ובצירופי מילים בסיסיים כדי לספק צרכים מוחשיים.

יציג את עצמו ואחרים.

ישאל ויענה על שאלות לגבי פרטים אישיים.

יכולת תקשורת במשימות פשוטות ושגרתיות. בבית הספר, בקניות ובסביבה הקרובה.

יתקשר בפשטות וינהל שיחה פשוטה.

בתום הקורס, הלומד יעבור מבחן רמה ויעבור לרמת A2, רמת מתחילים.
קורס בסיסי ללומדים בעלי יכולת בסיסית להבין ולהשתמש בצירופי מילים בסיסיים

בשלב זה, בתום 48 שעות, הסטודנט:

יבין וישתמש בביטויים יומיומיים ובצירופי מילים בסיסיים כדי לספק צרכים מוחשיים.

יציג את עצמו ואחרים.

ישאל ויענה על שאלות לגבי פרטים אישיים.

יכולת תקשורת במשימות פשוטות ושגרתיות. בבית הספר, בקניות ובסביבה הקרובה.

יתקשר בפשטות וינהל שיחה פשוטה.

בתום הקורס, הלומד יעבור מבחן רמה ויעבור לרמת A2, רמת מתחילים.
קורס ללומד בעל מסוגלות, להתמיד בדיבור ולבטא את עצמו באופן מובן, עם מעט הפסקות בשטף הדיבור.

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יהיה מסוגל להשתמש באופן מדויק למדי באוסף של ביטויים ותיאורים כדי לבטא נקודות מבט ברוב הנושאים הנוגעים לעולמו.

מסוגל ליזום, ולהשתתף בשיחות בנושאים מוכרים או בעלי עניין אישי.

בעל שליטה דקדוקית ברמה מספקת כדי לא לגרום לאי הבנות.

קורס ללומד בעל מסוגלות במעט הססנות ועם הפסקות לתכנון ותיקון, להתמיד בדיבור באופן מובן, להביע את עצמו ואת רצונותיו באופן יעיל..

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יהיה מסוגל להשתמש באופן מדויק למדי באוסף של ביטויים שגורים במצבים צפויים.

מסוגל ליזום, לקיים ולסיים שיחות אישיות פשוטות בנושאים מוכרים או בעלי עניין אישי.

בעל שפה מספקת כדי להסתדר באופן עצמאי בנושאים מחיי הימיום והסביבה הקרובה. נסיעות, תחביבים, לימודים.

בקרוב... רמת +B1 רמת משתמש עצמאי מתקדם.

קורס ללומד בעל מסוגלות להציג את עצמו ולהביע את רצונותיו וצרכיו. בעל יכולת לנהל שיח בנושאים הקשורים בסביבתו המיידית.

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יהיה מסוגל במעט הססנות ועם הפסקות לתכנון ותיקון, להתמיד בדיבור באופן מובן.

מסוגל להסביר את עצמו ולהביע דעה בנושאים הקשורים בעולמו.

מסוגל לתאר את סביבתו הקרובה, את עצמו ואת רצונותיו.

מסוגל לעשות שימוש יעיל בדיבור כדי להשיג את צרכיו, קניות, רשויות, עבודה, בית ספר.

בתום הקורס יעבור הלומד מבדק רמה ויעבור לרמת B1 רמת משתמש עצמאי.

קורס בסיס ללומדים בעלי מסוגלות לתקשר במשימות פשוטות ושגרתיות ולנהל שיח פשוט.

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יבין וישתמש בביטויים ומטבעות לשון הקשורים בצרכים מיידיים כגון, קניות, משפחה, בית ספר, הבית, הישוב, זמן פנוי.

ידע לבקש ולקבל ידע בסיסי לצרכיו המידיים, כמו מזג האויר, לתת ולקבל הוראות הגעה וכד'.

ידע לנהל שיח פשוט, להציג את עצמו ולהביע את רצונותיו וצרכיו.

בתום הקורס יעבור הלומד מבדק רמה ויעבור לרמת +A2 רמת משתמש עצמאי מתחיל.
קורס בסיס ללומדים בעלי מסוגלות בסיסית בהבנה ושימוש בצרופיי מילים בסיסיים

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יבין וישתמש בביטויים יומיומיים וצרופי מילים בסיסיים לסיפוק צרכים מוחשיים.

יציג את עצמו ואת האחרים.

ישאל ויענה על שאלות על פרטים אישיים.

ידע לתקשר במשימות פשוטות ושגרתיות. בבית הספר, קניות והסביבה הקרובה.

יתקשר באופן פשוט וינהל שיח פשוט.

בתום הקורס יעבור הלומד מבדק רמה ויעבור לרמת A2 רמת מתחילים.

קורס כניסה ללומדים ללא ידע מוקדם בעברית

בשלב זה בתום 48 שעורים הלומד:

יבין וישתמש בביטויים יומיומיים וצרופי מילים בסיסיים ביותר מסביבתו הקרובה.

יציג את עצמו.

יענה על פרטים אישיים.

יתקשר באופן פשוט תוך כדי עזרה ותמיכה.

בתום הקורס יעבור הלומד מבדק רמה ויעבור לרמת A1+ רמת בסיס.
The experiential program is rich in games, songs, movement games and theater, involving all the senses, thinking and enjoyment! . The program will be conducted in Hebrew without translation.
Goals: to provide tools for listening and understanding from the context, to speak from the first moment and to familiarize the students with the language and the culture of its speakers. Exposure to the language in a natural environment, while incidental learning.
To view the A-B syllabus, click here
A program to impart Hebrew language literacy to Arabic speakers. The experiential program is rich in games, songs, movement games and theater, involving all the senses, thinking and enjoyment! The program will be conducted in Hebrew without translation.
Goals: to provide tools for listening and understanding from the context, to speak from the first moment and to familiarize the students with the language and the culture of its speakers. Exposure to the language in a natural environment, while learning from context and experiential learning.
To view the 3rd-4th syllabus, click here
A program to impart Hebrew language literacy to Arabic speakers. The experiential program is rich in games, songs, movement games and theater, involving all the senses, thinking and enjoyment! The program will be conducted in Hebrew without translation.
Goals: to provide tools for listening and understanding from the context, to speak from the first moment and to familiarize the students with the language and the culture of its speakers. Exposure to the language in a natural environment, while learning from the context and experiential learning.
To view the 5th-6th syllabus click here
The program combines the tasks of expressing an opinion and position and speaking in front of an audience. The feature is experiential, involving all the senses, thinking and enjoyment! Homework is included in the program. The program will be conducted in Hebrew without translation. The program offers activities at a variety of levels, for maximum and optimal adaptation of the program to each group according to its level. The program combines practice and development of emotional and social skills that are suitable for adolescence and emphasizes aspects of self-exploration and identity, self-understanding and understanding of one's place in society. Development of health literacy, financial literacy and information literacy.
Goals: to provide tools for listening and understanding from the context, to speak from the first moment and to familiarize the students with the language and the culture of its speakers. Exposure to the language in a natural environment, while learning from context and experiential learning.
To view the seventh-eighth syllabus, click here
To provide tools for listening and understanding from the context, to speak from the first moment and to familiarize the students with the language and the culture of its speakers. Exposure to the language in a natural environment, while learning from the context. The program includes tasks of expressing an opinion and position and debate tasks. The program is experiential, involving all the senses, thinking and enjoyment! Homework is included in the program. The program will be conducted in Hebrew without translation. The program offers activities at a variety of levels, for maximum and optimal adjustment of the content to each group according to its level. The program combines practice and development of emotional and social skills that are suitable for adolescence and emphasizes aspects of self-exploration and identity, self-understanding and understanding of one's place in society. Development of health literacy, financial literacy and information literacy.
To view the 9th-10th syllabus, click here
The overarching goal of the program is to prepare the students for the matriculation exam in Hebrew, listening and understanding in context and speaking properly and fluently. The learning is experiential and rich in tasks. The learning is structured according to the models found in the curriculum for an interview, a presentation, a lecture, a discussion, a speech and a debate. At the end of the process, the students will approach the exam with self-confidence and after practice and learning in a native Hebrew speaking environment. When learning is done directly and not through a process of translation from language to language, the structures of the new language develop more naturally in the learners. The worlds of the content in the program were chosen in accordance with the examples from the matriculation exams in the past years.
To view the 11th-12th syllabus, click here